Region: PAL SLES_537.16 Genero: Shooter Calidad: DVD Formato: ISO
Without Warning to debiutancki projekt brytyjskiej firmy CiRCLE Studios, zrealizowany na zamówienie koncernu Capcom. G³ównym bohaterami programu jest grupa niezwykle dobrze wyszkolonych komandosów, która zosta³a wys³ana do fabryki chemicznej Peterson/Daniels w celu eksterminacji okupuj±cych j± terrorystów. Je¶li radyka³om uda siê wysadziæ w powietrze kompleks, dojdzie do niewyobra¿alnej w skutkach katastrofy ekologicznej, która poch³onie miliony ofiar. Na wykonanie zadania mamy dok³adnie dwana¶cie godzin.
Dru¿yna z³o¿ona jest z trzech ró¿nych osób. Na barki Kyle’a Riversa spad³a konieczno¶æ dowodzenia akcj±. Komandos jest najbardziej do¶wiadczonym anty-terroryst± w zespole i to w³a¶nie on w g³ównej mierze zajmuje siê anihilacj± wroga. Drugim ¿o³nierzem jest Jack Hopper, najm³odszy, zarówno sta¿em, jak i wiekiem cz³onek oddzia³u (tak naprawdê jest to jego pierwsza, powa¿na misja). Grupê uzupe³nia saper Ed Reagan, na którego g³owie spoczywa zadanie neutralizacji ³adunków wybuchowych. Oprócz trzech komandosów, w grze pojawiaj± siê równie¿ inne postaci, a dok³adniej cywile. Tanya Shaw to ¶miertelnie wystraszona sekretarka, która w najmniej spodziewanych momentach bêdzie próbowa³a uciec z kompleksu, nie bacz±c na to, czy jest to bezpieczne czy nie. Dave Wilson to jeden ze stra¿ników, któremu uda³o siê prze¿yæ natarcie terrorystów. Sumienie ka¿e mu wzi±æ udzia³ w walce, gdy¿ w fabryce wci±¿ mog± znajdowaæ siê ranni przyjaciele. Ostatnim cywilem jest Ben Harrison, kamerzysta wys³anej na miejsce akcji stacji telewizyjnej, który cudem unika ¶mierci na pok³adzie zestrzelonego przez bandytów ¶mig³owca. Ben za wszelk± cenê stara siê przygotowaæ reporta¿ z serca wydarzeñ, nie licz±c siê z niczym i z nikim.
Akcja rozgrywa siê w czasie rzeczywistym, w ci±gu dwunastu godzin od og³oszenia przez terrorystów ultimatum. W trakcie gry bêdziemy mogli wcieliæ siê w rolê wszystkich sze¶ciu postaci. Czêsto zdarza siê, ¿e okre¶lon± sytuacjê ogl±dniemy z perspektywy ró¿nych osób. Ma to niebagatelne znaczenie dla strony fabularnej programu, która w utartej konwencji kryje kilka zaskakuj±cych niespodzianek.
W grze obserwowanej z perspektywy trzeciej osoby, najwiêksz± rolê odgrywa wolno up³ywaj±cy czas. Je¶li bêdziemy mozoliæ siê z wykonaniem narzuconych przez program zadañ, sami przekre¶limy szanse na ewentualny sukces. Cele misji uzale¿nione s± od interesów ka¿dej postaci, np. komandosi my¶l± przede wszystkim o zlikwidowaniu terrorystów, Tanya o ucieczce, a Ben o s³awie, otwieraj±cej drzwi do najlepszych telewizji ¶wiata. Czêsto zdarzy siê, ¿e pomiêdzy postaciami wybuchnie konflikt interesów i zamiast wspieraæ siê w walce, bêd± sobie nawzajem przeszkadzaæ. Scenariusz trzyma w napiêciu i niew±tpliwie oferuje co¶ wiêcej, ni¿ tylko zrêczno¶ciow± dawkê w postaci strzelania oraz ciche przemykanie siê do kryjówek pod okiem terrorystów.