Stolen to rozbudowana gra akcji typu ?stealth? (skradanka), w wielu aspektach przypominająca serie Tom Clancy's Splinter Cell czy Metal Gear Solid. Gracze wcielają się w postać wysportowanej i zmysłowej mistrzyni złodziejskiego fachu o imieniu Anya, zaś zadania zlecone przez autorów polegają na wykradaniu cennych przedmiotów z najpilniej strzeżonych lokacji.
W sumie, do przejścia udostępniono cztery olbrzymie poziomy: muzeum, więzienie, siedzibę międzynarodowej korporacji oraz nowoczesne centrum satelitarne, położone w górach. Pokonanie pojedynczej lokacji zajmuje minimum 2,5 godziny, co przekłada się na dużą przyjemność płynącą z grania. Rozgrywka zasadniczo polega na ukrywaniu się w cieniu przed wzrokiem strażników czy zasięgiem kamer. Programiści z zespołu Blue 52 zaimplementowali jednak mnóstwo ciekawostek, urozmaicających zmagania. Do dyspozycji mamy szereg gadżetów, dostarczonych bohaterce przez jej mentora, Louie'go Palmera. Noktowizor, pociski z ładunkiem energetycznym (odwracają uwagę rywali), a także lokalizator ruchu (po trafieniu w kamerę ochrony, na mini-mapie widzimy plan całego obszaru i poruszających się po nim wartowników) to tylko wybrane przykłady dostępnych akcesoriów. Czasem Anya zmuszona jest narobić szumu w dość ?standardowy? sposób, zrzucając czy przewracając przeróżne przedmioty na ziemię.
Twórcy postarali się również o ciekawy zestaw mini-gier (otwieranie zamków, włamywanie się do komputerów, itp.). Przy ich wykonywaniu należy jednak uważać na czas upływający w czasie rzeczywistym, ruchome kamery i nieustannie poruszających się strażników. Ci ostatni wyposażeni zostali w dopracowane algorytmy AI - teren patrolują po niestandardowych ścieżkach, sprawdzają każdy usłyszany dźwięk, zaś kluczowe punkty na mapie obserwują znacznie dłużej, niż pozostałe.
Efekty graficzne Stolen prezentują bardzo wysoki poziom. Wyróżnia się animacja głównej bohaterki (realizm ruchów, mnóstwo poligonów), a także rozmaite efekty świetle czy rozmycia (specjalne filtry). Poszczególne poziomy zachwycają rozbudowaniem - praktycznie w każdym etapie gry mamy kilka ścieżek przejścia do wyboru (odpada tylko rozwiązanie siłowe, gdyż Anya nie ma szans w starciu z grupą wrogów). W tle przygrywają zaś utwory z klimatycznej ścieżki dźwiękowej.