ďťż
Katalog wyszukanych fraz
Citizen Journalism - t by Krzysztof Kozek!

Need for Speed: ProStreet

http://gry.wp.pl/g/galerie/_scr/_n/12528/12528_1000_3.jpg

Producent:
EA Black Box
Wydawca PL:
Electronic Arts
Gatunek:
Wyścigi
Tryb gry:
Single / Multiplayer
Premiera:
2007
Premiera PL:
2007
Wymagania:
? brak danych


Need for Speed: Carbon był w porządku, ale teraz, kilka miesięcy po premierze, na pewno nie oceniłbym go tak wysoko. W miarę grania ?wyłaziły? z niego coraz to nowe wady i małe usterki, które stopniowo, acz konsekwentnie odstraszały graczy. Do tego znakomite wejście na rynek Test Drive Unlimited spowodowało, że oczekiwania względem jedenastej części Need for Speed dramatycznie wzrosły. Przed Pro Street naprawdę trudne zadanie ? wszystko wskazuje na to, że koncepcja gry wprowadzona wraz z pierwszym Undergroundem już się wypaliła i pora na prawdziwą ?rewolucję prędkości?. Opublikowany pod koniec maja w internecie pierwszy trailer był dla wielu prawdziwym szokiem. Nie tylko z powodu tego, co pokazywał. Bodaj nigdy jeszcze Elektronicy nie zaczynali kampanii związanej z najnowszym NFS tak szybko. A to widoczny znak, że poważnie potraktowali ostrzeżenie otrzymane od konkurencji. I wszystko wskazuje na to, że w grze naprawdę nastąpi bardzo dużo istotnych zmian. Najprawdopodobniej nie będziemy już nielegalnie śmigać nocą po mieście. Tak, tak, Panowie i Panie, Need for Speed wkracza na tory wyścigowe! No, może bez przesady, TOCA to to nie będzie, ale nawiązania do trybu URL z Undergrounda 2 są jak najbardziej na miejscu. A stara electronicartsowa zasada mówi, że pierwsze trailery pokazują z reguły to, co będzie daniem głównym nowej produkcji. Efektowna kraksa czarnej RX-7ki obrazuje wszystko. Uszkodzenia wracają! Pro Street ma więc szansę być pierwszym od czasów genialnego Porsche NFSem, w którym nie będzie można jeździć po ścianach. Oto, co na ten temat ma do powiedzenia John Doyle, szef projektu z ramienia EA Black Box:

Ludzie wyrośli już z koncepcji ?Szybkich i Wściekłych?, neonów, błyskotek i tak dalej, i teraz chcą zająć się osiągami, budować bardzo szybkie maszyny i sprawdzać je na torze. [...] Kraksy będą naprawdę widowiskowe, jeśli uderzysz w ścianę, to stal na zderzaku wygnie się dokładnie tak, jak powinna, a jeśli w wyniku uderzenia odpadnie Ci koło, to odbijając się, będzie ono mogło nawet uszkodzić samochód jadący za Tobą!?

Pożegnajmy więc policję, miasto, latarnie dookoła tras i ruch uliczny, a przywitajmy się z torami wyścigowymi, gdzie jeden błąd będzie oznaczał odpoczynek na ścianie z opon i wizytę w warsztacie! Po latach jazdy ?pancernymi? autami z obu Undergroundów, Most Wanted i Carbona tak drastyczny zwrot w stronę realizmu zderzeń to bardzo pozytywna niespodzianka. Bardziej doświadczeni gracze wiedzą na pewno, że jednym z większych nonsensów poprzednich części była możliwość jeżdżenia po ścianach, która w pewnych sytuacjach okazywała się najlepszą metodą pokonania jakiegoś zakrętu. W Pro Street próba wykonania takiego wallride'u skończy się co najmniej efektownym dachowaniem. Całkowicie zmieni się też podejście do tuningu. Wszyscy pamiętamy te urocze paseczki, kreseczki i kwadraciki, które odpowiadały za osiągi auta w poprzednich NFSach. Także i one powędrują do lamusa (lepiej późno, niż wcale...). Według zapowiedzi Doyle'a w Pro Street będziemy budować nasze auto od podstaw (!), łącząc ze sobą poszczególne elementy karoserii, podwozia i mechaniki. Całość ma być jednak mocno nastawiona na wyniki, więc nie spodziewajcie się subwooferów wielkości fotela. Za to na filmiku i screenshotach wyraźnie widać, że RX-7 ma inne felgi na przednich i tylnych kołach ? to swoista zapowiedź, jak bardzo daleko będziemy mogli się posunąć w personalizacji naszego auta. Rzecz jasna rozbudowana zostanie opcja Autosculpt, umożliwiająca modyfikowanie wyglądu części według własnego uznania. Oprócz tego będziemy mogli zapisać cały schemat tuningu i udostępnić go na przykład koledze, słabiej radzącemu sobie z dopieszczaniem wozu lub też po prostu opublikować w Internecie. Nie nastawiajcie się jednak w tej kwestii zbyt entuzjastycznie, ci najlepsi i najszybsi z pewnością zachowają swoje sekretne ustawienia tylko dla siebie. Wróćmy jeszcze na moment do kwestii torów. Jak wiadomo, będą one głównymi arenami wyścigów w Pro Street. Elektronicy zadbali jednak, żeby nie były to zwykłe, wymyślone trasy. Wysłali swoich ludzi do najsłynniejszych miejsc związanych z amatorskimi wyścigami i postarali się o ich odwzorowanie. W jedenastej części Need for Speed będziemy rywalizować na PRAWDZIWYCH trasach, rozlokowanych w różnych miejscach na całym świecie, w tym rzecz jasna w kolebce streetracingu ? Japonii. Gra, która ukaże się na wszystkich możliwych platformach jednocześnie ? w tym na nextgenach ? musi zaoferować coś ekstra, jeśli chodzi o oprawę graficzną. I po raz kolejny wystarczy zerknąć na trailer, by przekonać się, na co położono nacisk przy okazji Pro Street. To wszędobylski dym, wydobywający się z rur wydechowych, spod palonych opon czy z silnika w wyniku kraksy jest tym elementem, który według autorów gry będzie przyciągał uwagę. W jego odwzorowaniu posunięto się tak daleko, że chmury znad wozu przeciwnika będą mogły nawet przysłonić nam drogę, co w oczywisty sposób utrudni jazdę. Rzecz jasna, nie zabraknie też poprawionych efektów odbicia światła, wszystkie auta wyglądają teraz bardziej jak hiperautentyczne samochody z TDU niż ładnie odwzorowane, ale jednak kreskówkowe pojazdy z Carbona. Na razie nie wiemy nic, niestety, czy do gry powróci widok zza kierownicy, ale kto wie, może i tutaj Elektronicy zrobią nam miłą niespodziankę? Tradycyjnie znajdzie się też coś dla fanów kobiecej urody. W nowej części NFS nie może bowiem zabraknąć dyżurnej panienki. W poprzednich grach tę rolę pełniły m.in. Brooke Burke, Josie Maran (zdaniem wielu fanów najbardziej urodziwa dziewczyna, jaka kiedykolwiek wystąpiła w serii ? grała w NFS: MW) czy Emmanuele Vaugier. Teraz strój, a może raczej jego brak, z logiem NFS na biuście przypadnie Krystal Forscutt. Panna ma 21 lat, pochodzi z Australii i wypromowało ją reality show Big Brother. Rzecz jasna ma też za sobą sesje w przeróżnych magazynach dla panów, więc z pewnością wie, jak ładnie wyglądać ? lub też jest wdzięcznym materiałem dla photoshopowych retuszy, ale to oceńcie już sami. Obecność dziewczyny wskazuje jednak na to, że najprawdopodobniej zachowany zostanie ?fabularny? koncept towarzyszący grze od pierwszego Undergrounda. Na koniec zostawiłem najlepsze ? auta. Sól każdej gry wyścigowej, rzecz jasna, także serii Need for Speed, mimo iż pod względem ilości samochodów poprzednie części nie rozpieszczały graczy. W Pro Street zostanie zachowany podział na egzotyki, tunery i muscle cary, i niemal na pewno można się spodziewać, że gra jeszcze mocniej postawi na ?zwykłe?, niemalże drogowe pojazdy kosztem supersportowych bolidów w rodzaju Aston Martina DB9. Swój powrót zapowiedziała już Honda, rzecz jasna, nie zabraknie Mazd, na czele z promującą grę RX-7ką. Pojawi się na pewno ulubiona przez fanów streetracingu, a znielubiona przez graczy Undergrounda 2 Corolla '86 (pieszczotliwie zwana przez graczy multiplayer ?tosterem?), pojeździmy także Acurą RSX, Mitsubishi Eclipse, Plymouthem HEMI Cuda i Audi RS4. A wnikliwe oczy fanów już dostrzegają na screenshotach kolejne auta, takie jak Corvette czy 911. A zatem wygląda na to, że z tymi supersportscarami nie będzie jednak tak źle. Wciąż pozostała jeszcze cała masa niewiadomych ? tryby gry, wśród których potwierdzona jest tylko kolejna nowość, synchroniczny drift oraz nieśmiertelny circuit, multiplayer, pełna lista samochodów i wiele, wiele innych rzeczy, które zdecydują, czy Pro Street będzie naprawdę tym, na co czekają wszyscy fani serii. Miejmy nadzieję, że zapowiedzi Doyle'a sprawdzą się, bo gracze naprawdę dorośli i nie chcą już obijać się po ścianach świecącymi samochodami, wchodzącymi w nadświetlną po użyciu nitro.




Nie ma to jak NFS :D :D :D

Fajne są gry z serii NFS

Pierwsze 3 mnie sie podobały reszta słabo



masz racje skk1993

most wanted jak dla mnie jest najlepszą wyscigowka jaka wyszla, no i dirt nawet fajny ale prostreet to cienizna

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • limerykarnia.xlx.pl


  • © Citizen Journalism - t by Krzysztof Kozek! Design by Colombia Hosting