ďťż
Katalog wyszukanych fraz
Citizen Journalism - t by Krzysztof Kozek!

http://images25.fotosik.pl/108/456f3fddcab1f6a3.png

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/Wiedzmin_PC/Okladka/okl_witcher_okl.jpg

Producent: CD Projekt Red Studio
Wydawca: Atari
Dystrybutor: CD Projekt
Premiera Świat: 26 Październik 2007
Premiera PL: 26 Październik 2007
Strona Domowa: wejdź


Większość naszych ojczystych serwisów internetowych i magazynów pisze, że Wiedźmin jest bardzo dobrą grą, jak na polską produkcję. Przyznam szczerze, że totalnie nie rozumiem tego głupiego stwierdzenia. Dlaczego oni wciąż uważają, że nasi deweloperzy to margines wirtualnej rozrywki i nie potrafią zrobić tytułu, który jak na realia światowe jest projektem godnym uwagi graczy i przy okazji przychylności krytyków? Jestem w stu procentach pewny, że wydany całkiem niedawno Wiedźmin to tytuł należący do światowej czołówki gier RPG i myślę, że po przeczytaniu niniejszego tekstu podzielicie moją opinię.

Jak sama nazwa wskazuje w grze Wiedźmin mamy możliwość wcielenia się w postać Wiedźmina, a jego imię Geralt. Pierwotnie autorzy planowali umożliwić nam stworzenie własnego bohatera, dopasowanie jego wyglądu, statystyk oraz umiejętności; ostatecznie okazało się jednak, że rozwiązanie takie ograniczyłoby naszą swobodę w zwiedzaniu świata i rozwiązywaniu napotkanych zagadek. Dlatego też firma CD Projekt RED zdecydowała się na udostępnienie tylko jednego herosa. Za sprawą tej skromnej limitacji mamy do czynienia z bardzo rozbudowaną fabułą, nawiązującą w wielu elementach do książkowej prozy Andrzeja Sapkowskiego oraz praktycznie nieograniczony rozwój postaci.

Fabuła w grze przedstawia nam Geralta w nieco kulawej formie. Podczas jednej z walk zostaje on ranny i co gorsza traci pamięć o wszystkim co się wcześniej wydarzyło. Nie posiada żadnych dawnych umiejętności, nie pamięta byłych znajomych i z prawdziwego skubańca zmienia się w nieco kiepskiego wojownika. Pobity, obolały i całkowicie bezradny trafia do Kaer Morhen ? zdezelowanej fortecy, będącej niegdyś jednym z najwspanialszych domów Wiedźminów. Teraz z jej potęgi pozostało niewiele, a zbliżające się oddziały dwóch tajemniczych magów dokończą dzieła dewastacji, podpieprzając przy okazji skrywane głęboko w twierdzy mutageny Wiedźminów.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/Wiedzmin_PC/Recenzja/th_rec_w02.jpg Upiory potrafią dać nieźle w kość.

Sprawa nie wygląda zbyt kolorowo, chwytamy więc za najbliższy miecz i staramy się odeprzeć agresorów. Walka nie przebiega jednak według planu i podczas starć tracimy kilku towarzyszy, a przeciwnik ucieka ze skradzionym łupem. Geralt jeszcze chwilę spędza w Kaer Morhen, uczy się podstaw walki oraz alchemii i następnie wyrusza w dalszą drogę, która prowadzi go w okolice miasta Wyzima. To tutaj dowie się z kim przyjdzie mu walczyć w przyszłości i kto zostanie jego sojusznikiem, a kto zwróci się przeciwko niemu. Od tego momentu gracz jest całkowicie sam, musi znaleźć sens w setkach stron serwowanych mu informacji i postarać się rozwiązać zagadkę magów.

Oczywiście wątek fabularny jest znacznie bogatszy od tego co opisałem, mamy bowiem do czynienia z misją główną, wieloma jej rozgałęzieniami oraz dziesiątkami zadań pobocznych, które zapewnią nie tylko dodatkowe godziny zabawy, lecz również ułatwią sklejenie historii w całość. Osoby, które zdecydują się na przejście wyłącznie głównego wątku fabularnego, stracą mnóstwo ciekawych informacji, które ukryte są w misjach pobocznych. W sumie cała rozgrywka w grze Wiedźmin powinna pochłonąć od 40 do 80 godzin naszego wolnego czasu.

A będzie to czas spędzony na prawdziwie fascynującej przygodzie. Fabuła gry stanowi bowiem wspaniałe tło dla równie dobrej mechaniki rozgrywki, którą Wiedźmin bez problemu przebija wiele innych tytułów. Jak to w grach RPG bywa, mamy do czynienia z niezwykle rozbudowanym interfejsem oraz bardzo zaawansowanym systemem rozwoju głównego bohatera. Geralt podczas swoich podróży rozmawia z napotkanymi ludźmi, stara się rozwiązywać ich problemy, bardzo często medytuje i wykonuje swój zawód ? tłucze plątające się po świecie stwory.

Rozgrywka w Wiedźmin stanowi połączenie elementów wielu światowych hitów należących do tego samego gatunku. Deweloperzy postanowili zaczerpnąć kilka pomysłów z serii Gothic oraz Neverwinter Nights. Mamy więc do czynienia z progresją dnia i nocy, medytacją będącą odpowiednikiem snu, alchemią, mieszaniem mikstur, zbieraniem ziół itd. Wszystkie te czynniki opracowano jednak z dużą dawką świeżości i innowacji, dlatego grając w Wiedźmin nie mamy wrażenia wtórności. Praktycznie do każdego ze wspomnianych rozwiązań dorzucono świeże pomysły, czyniąc je tym samym ciekawszymi i lepiej opracowanymi.

Postęp, potwierdzający moje powyższe stwierdzenie zauważyć można bez problemu w systemie odpowiedzialnym za alchemię. Geralt wędrując po świecie gry zbiera różne przydatne przedmioty, wydobywa składniki ze stworów i gromadzi rośliny. Następnie stara się zdobyć jakieś ciekawe receptury i wykorzystać je do ważenia mikstur. Wszystkie napoje i potrzebne składniki znajdują się w naszym inwentarzu. Kiedy Geralt wchodzi w stan medytacji, wystarczy że wybierzemy okno przygotowywania eliksirów, następnie zdecydujemy się na jedną z receptur i zaczynamy mieszać. Po kilku godzinach spokojnej kontemplacji w sakwie lub specjalnym pasie znajdują się nowe, ciekawe specyfiki, pozwalające na zwiększenie naszych możliwości regeneracji energii, sił życiowych lub też rzucanie potężnych i morderczych zaklęć. Alchemia w Wiedźmin nabiera zupełnie nowego znaczenia i muszę szczerze przyznać, że w żadnej innej grze ta właśnie sztuka nie sprawiła mi tyle przyjemności. Spędziłem wiele godzin na samym tylko eksperymentowaniu ze składnikami i przyrządzaniu przydatnych napojów. Co prawda straciłem sporo różnych składników, jednak rezultaty czasami były niezwykle ciekawe ? zachęcam więc do zabawy na własną rękę, nie musicie się obawiać o żadne wybuchy ani inne tego typu niespodzianki. Nieudana kombinacja elementów spowoduje jedynie ich utratę i nic poza tym!

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/Wiedzmin_PC/Recenzja/th_rec_w06.jpg Hmmmm... ciekawe co tam jest takiego interesującego?!

Kiedy nie mieszamy żadnych nowych mikstur, wędrujemy po świecie gry i rozmawiamy z napotkanymi ludźmi. Dialogi zostały przygotowane bardzo dobrze i co najważniejsze brzmią naturalnie oraz sugestywnie. Deweloperzy zdecydowali się także na wprowadzenie do rozmów pewnej nieliniowości, która wpływa nie tylko na otrzymywane odpowiedzi lecz również na późniejsze wydarzenia. Co jakiś czas stajemy przed trudnym moralnie wyborem decydującym o dalszym rozwoju sytuacji. Producent przygotował je wszystkie jednak w taki sposób, aby nie było możliwe zapisanie stanu gry i sprawdzeniu dostępnych możliwości bez przechodzenia znacznego fragmentu gry ? nasze decyzje mają wpływ na wypadki toczące się w sporych odstępach czasu.

Wolne chwile Geralt spędza na szukaniu roboty w swoim zawodzie, który polega na mordowaniu potworów i zdobywaniu tym samym nagród pieniężnych. Oczywiście tłuczemy nie tylko zjawy, stwory i inne dziwadła, lecz również sługusów złych magów, rasistów itd. Części walk można uniknąć, wybierając pokojowe rozwiązanie w dialogach, osobiście uważam, że przyjemność z zabawy jest wówczas nieco ograniczona i zdecydowanie lepiej sięgnąć po miecz i skopać tyłki oponentom. Starcia w grze to bardzo ważny element, a ich przygotowanie zasługuje na pochwałę, ponieważ autorzy postawili na sekwencje ciosów, do których wykonania potrzebna jest cierpliwość i dobrze wyliczone wciskanie przycisku ataku. Ładowanie na ślepo w klawisze myszki spowoduje, że Wiedźmin nie wyprowadzi żadnego uderzenia, natomiast nam ostro przetrzepią skórę. Dobrze, że nasz heros nie jest byle wieśniakiem, potrafi się bowiem świetnie bronić i nie łatwo jest go powalić na ziemię.

Kiedy stajemy oko w oko z jakimś oszołomem, sięgamy po dostępną broń i zaczyna się starcie. Oczywiście zależnie od przeciwnika musimy odpowiednio dobrać trzymany w ręce oręż oraz technikę walki. Zwykłych ludzi jesteśmy w stanie załatwić przy pomocy najzwyklejszego miecza lub też sztyletu. Upiory natomiast są odporne na stal, a co za tym idzie najlepszym sposobem na ich wyeliminowanie jest posiadanie srebrnego ostrza, lub miecza wysmarowanego specjalnym mazidłem, przygotowanym podczas medytacji bądź nabytym u jednego z kupców. Posiadając kilka rodzajów oręża gotowi jesteśmy na każdego napotkanego bandziora, a możliwość tworzenia i ulepszania własnych broni to wspaniały dodatek i zdecydowanie jeden z głównych czynników napędzających rozgrywkę. Po znalezieniu odpowiedniej ilości składników, możemy zakupić u kowala miecz wykonany ze stali lub nawet z rudy pochodzącej nie z tego świata. Wystarczy wygrzebać trzy lub więcej kawałków meteorytowej skały, zanieść ją do wspomnianego rzemieślnika i cieszyć się z nowego narzędzia do dekapitacji przeciwników, zależnej nie tylko od trzymanej w ręce broni, lecz również od wybranej techniki walki.

Potyczka z oponentami przebiega na trzy sposoby, zależne od wielkości oraz ilości bydlaków. Mniejszych skubańców tłuczemy techniką szybką, w której błyskawicznie wyprowadzamy ciosy, są one jednak stosunkowo słabe i trzeba ich więcej aby zniszczyć bandytę. Druga technika walki pozwala na zadawanie znacznie większych obrażeń, uderzenia choć silne są jednak wolne i jesteśmy narażeni na ataki ze strony szybciej poruszających się pokrak. Na koniec mamy jeszcze możliwość wybrania techniki grupowej, która nadaje się idealnie kiedy na naszej drodze stanie większa paczka agresorów. Możemy wówczas poradzić sobie z nimi bez większych strat we własnej energii życiowej.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/Wiedzmin_PC/Recenzja/th_rec_w13.jpg Lokacje w grze wyglądają bardzo dobrze!

W tym momencie wypadałoby wspomnieć kilka słów na temat wspomnianego powyżej systemu walki wymagającego odpowiedniego wciskania przycisku ataku. Otóż chodzi o to, że nie możliwe jest ciągłe tłuczenie w przyciski myszki. Kiedy dochodzi do walki, wyciągamy miecz i zaczynamy wyprowadzać sekwencje ciosów. W pewnej chwili kursor zmienia kolor i jeśli zdążymy nacisnąć przycisk ataku, sekwencja będzie kontynuowana, a każde kolejne machnięcie będzie zadawało coraz więcej obrażeń. Oczywiście długość sekwencji zależna jest od poziomu umiejętności naszego Wiedźmina. Jeśli technikę szybką posiadamy na pierwszym poziomie umiejętności, sekwencja trwać będzie jedynie dwa etapy. Każdy kolejny Level wydłuża jej trwanie o jeden dodatkowy etap i pozwala na zadawanie prawdziwie efektownych ciosów. Wygląda to naprawdę wspaniale bowiem animacje walki są bardzo efektowne, płynne i jest ich całe mnóstwo ? na brak różnorodności nie można narzekać!

Prócz walk mieczami i innym białym orężem, Geralt jest w stanie wykonywać również tzw. znaki. Są to swego rodzaju czary pozwalające na powalanie przeciwników, tworzenie zapór obronnych i więzienie oponentów pośród specjalnych barier. Znaki, podobnie jak wszystkie inne umiejętności oraz cechy ulegają rozwojowi i z czasem stają się bardziej zabójcze.

Wiedźmin to niewątpliwie jedna z najciekawszych gier RPG z jaką miałem do czynienia. Ilość dostępnych opcji, możliwości rozwoju postaci oraz opracowanie wszystkich systemów stoi na bardzo wysokim poziomie. Niestety deweloperzy nie ustrzegli się kilku niedociągnięć i denerwujących rozwiązań, które choć nie psują całkowicie przyjemności z rozgrywki, potrafią skutecznie zdenerwować.

Po pierwsze realizacja inwentarza jest nieco chaotyczna i wymaga czasu na przyzwyczajenie się. System obsługi postaci jest bardzo rozbudowany, a ilość dostępnych ekranów sprawia, że łatwo się zakręcić. Dopiero po kilku godzinach zabawy potrafiłem skutecznie wykorzystywać wszystkie dostępne elementy interfejsu.

Drugim wkurzającym rozwiązaniem, a może bardziej ograniczeniem jest ciągłe wczytywanie informacji. Kiedy wchodzimy do jakiegoś wnętrza pojawia się ekran wczytywania i czekamy kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt sekund na kontynuację zabawy. Gdy zwiedzamy większą ilość zamkniętych przestrzeni ciągłe doczytywanie danych jest lekko mówiąc denerwujące. Szczególnie, że gra potrafi co jakiś czas wywalić do systemu, nie wyświetlając przy tym żadnego komunikatu, a najczęściej dzieje się to podczas doczytywania nowych elementów.

Na koniec, warto jeszcze wspomnieć o klockach znalezionych w dialogach. Otóż niejednokrotnie wiadomości, które udało nam się już pozyskać, zdobywamy jeszcze raz od innej osoby, a nasz Wiedźmin prowadzi rozmowę w taki sposób jakby pierwszy raz słyszał o danej rzeczy, wydarzeniu lub osobie. Nie przeszkadza to co prawda w zabawie, szkoda jednak, że w tak dobrze opracowanej grze znaleźć można takie niedociągnięcia.

Wiedźmin śmiga na silniku graficznym, stworzonym przez firmę BioWare na potrzeby Neverwinter Nights. Choć narzędzie jest stosunkowo zaawansowane i pozwala tworzyć prawdziwie rozbudowane gry RPG, to jednak widać w nim znak czasu. Generowana przez niego oprawa wizualna jest ładna i szczegółowa, niestety nie wszystko wygląda równie dobrze. Modele potworów oraz ludzi prezentują się świetnie, podobnie wygląda cały przygotowany na potrzeby programu świat, niestety efekty świetlne, cząsteczkowe oraz inne bajery nie są już tak wspaniałe. Po kilku godzinach zabawy w oczy rzuca się także mała różnorodność modeli postaci niezależnych. W kółko rozmawiamy z takimi samymi ludźmi, bardzo często widzimy również grupkę trojaczków lub też czworaczków stojących obok siebie. Ja rozumiem, że w tamtych czasach ludzie wyglądali podobnie, jest to jednak lekka przesada. Podobnych niedociągnięć nie znajdziemy na szczęście w oprawie dźwiękowej.

http://www.miastogier.pl/baza/Encyklopedia/gry/Wiedzmin_PC/Recenzja/th_rec_w17.jpg Jeden z trudniejszych oponentów.

Firma CD Projekt RED poświęciła mnóstwo czasu na przygotowanie klimatycznej muzyki, sugestywnych efektów specjalnych oraz profesjonalnie nagranych dialogów. Głosy podłożone pod wirtualne postaci należą do wielu słynnych polskich aktorów, co z jednej strony jest godne pochwały, aczkolwiek z drugiej, część graczy może mieć problemy z przeskoczeniem wizerunków z nimi kojarzonych. Pozostaje im mieć nadzieję, że w miarę progresji w grze wszelkie skojarzenia prysną.

Podsumowując, Wiedźmin to zdecydowanie najlepsza Polska produkcja. Jest to gra, która powinna bez problemu wpisać się w karty wirtualnej historii i stanowić idealny wzorzec dla kolejnych gier RPG. CD Projekt RED odwalił kawał dobrej roboty i należy im się za to pochwała!

http://images32.fotosik.pl/37/7227a14bcfe85151.png




Myślę że gra całkiem niezła, dobre padają teksty w niej :) ale jej ocena stale maleje niestety :/ Mam paru znajomych którzy mają tą grę (oryginal) i im się podoba ;)

Mi się osobiście nie podoba... :( Ale recenzje zamieściłem dla innych użytkowników, żeby mogli się zapoznać z ową grą.

Po co zamieściliście drugi taki sam temat na forum jak mój :angry:



Naprawdę? A gdzie jest ten twój temat?

Gra jest taka sobie. Nic specjalnego. Szczerze to nie polecam (chyba że ktoś jest naprawdę miłośnikiem RPG)

Taka sobie?

Toż to jedna z lepszych produkcji, i w dodatku oparta na książkach A. Sapkowskiego, co już świadczy o grze, że nie może być taka sobie.

gra po prostu zajefajna!!!! ci co pisza ze gra to nic ciekawego to pewnie ci co nie lubia RPG i sie glupio zas wypowiadaja!!! A gierka w mojej ocenie to 11/10!! :)

Thomaszz111 ja także nie widzę takiego tematu założonego przez Ciebie, jedyny Twój to: " the witcher (wiedźmin)
kto grał już w tą grę co sądzi tej grze czy warto ją mieć" a to jest zupełnie inny temat.

Kurcze szkoda że nie mam kompa na którym Wiedźmin by poszedł... Gdy będę wymieniał komputer to pierwszą grą jaką zakupię będzie właśnie Wiedźmin :D

znalazłem miła wiadomość dla fanów wiedźmina a mianowicie Wiedźmin 2 już za 18 miesięcy :)


Około dwa tygodnie minęły od polskiej premiery Wiedźmina, i patrząc na wyniki sprzedaży (mówi się o 50 tys. sprzedanych egzemplarzy) już chyba nikt nie wątpliwości, iż w skali naszego kraju tytuł te okazał się niewątpliwym hitem. W obliczu tego faktu wiele osób zadaje sobie pytanie, co dalej. Czy CD Projekt przyszykuje kolejne części? Odpowiedzi na to pytanie udzielił pan Tomasz Bagiński, w piątkowym programie Biznes Lunch emitowanym na kanale TVN Biznes.

Program ten w całości poświęcony był prężnie rozwijającej się obecnie branży rozrywki elektronicznej, a szczególną uwagę zwrócono w nim na grę Wiedźmin. Jednym z zaproszonych do studia gości był Tomasz Bagiński, twórca słynnej Katedry, a także autor scen przerywnikowych do dzieła studia CD Projekt RED. I to właśnie z jego ust padło stwierdzenie, iż nowego Wiedźmina ujrzymy za około półtora roku. Poniżej cytuję jeden do jednego dialog prowadzącego program z Bagińskim:

* Tomasz Bagiński - Prawdopodobne będę też uczestniczył w kolejnych odsłonach gry Wiedźmin [...]
* Prowadzący - No właśnie, a zatem Wiedźmin, kolejna odsłona powstanie kiedy, za dwa lata najwcześniej czy może za rok?
* Tomasz Bagiński - Wcześniej, półtorej roku oni chyba planują.

Dodam, że wypowiedź ta była częścią rozmowy o przyszłych projektach pana Bagińskiego, co sugeruje, że będzie on także zaangażowany w produkcję drugiej części gry.

Jeżeli chodzi o komentarz firmy CD Projekt w tej sprawie, to postaramy się go uzyskać jeszcze dziś.


Wow! Dopiero jedynka się zaczęła rozkręcać a już dwójkę zapowiadają... Nawet seria "Need for Speed" się tak nie rozkręcała, tzn. w takim tempie, że jedna cześć wyszła a już zapowiadają następną.

Mam pytanie. Jestem szczęśliwym posiadaczem tej gry na którą czekałem bardzo długo ale po zapisie gry nie moge jej wczytać....zawsze wgrywa się od "dziedzińca Kaer Morhen" nie wiem czym to jeast spowodowane. prosze o szybką odpowiedź. ratujcie!!! świeta idą a ja nie bede miał w co grać....

a robiłeś coś podczas zapisywania??. mi się wiedźmin bardzo podoba :)

ExXtra gra moim zdaniem. Kupiłm sobie oginałke ponieważ rozsądna cena a warto było wydać te pae złoty :D:D:D:D Moja ocena gry to : 9,5/10

Gierka jest świetna. Szkoda tylko, że inteligencja NPC jest na niskim poziomie. Dialogi wymiatają, combosy tez. Walka z czasem trochę nudna się robi. Ale pierwsze zwiedzanie jakieś krypty bez kota - bezcenne. Ogólnie daję 9.4-9.6 za małe niedopracowania. Gorąco polecam.

moim zdaniem gra jest świetna :D a wszyscy mówią że jest shit :huh: nie wiem dlaczego :mellow:

Co tu dożo pisać gra po prostu jest super ;]

hhe gra jest zajebista fascynująca, ekscytująca, ciekawa :D

slyszalem ze gra bardzo fajna i niezle teksty w niej sie sypia, ale ja nie lubie tego typu gier :)

Gra bardzo fajna, obfita fabuła, dobre dialogi (czekam na kontynuacje). :)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • limerykarnia.xlx.pl


  • © Citizen Journalism - t by Krzysztof Kozek! Design by Colombia Hosting