SuperPower2 to kontynuacja gry strategicznej, bêd±cej geopolitycznym symulatorem opartym na prawdziwych danych z ca³ego ¶wiata. W nowej wersji gracz stanie przed wyborem konkretnej osobisto¶ci, któr± bêdzie kierowa³ do dominacji nad globem, korzystaj±c z dostêpnych w XXI wieku ¶rodków.
SuperPower 2 to strategiczna gra turowa, bêd±ca kontynuacj± programu wydanego w 2002 roku pod tym samym tytu³em. Znany tak¿e jako GlobalPower, geopolityczny symulator posiada³ kilka ciekawych cech, które w nowej wersji zosta³y rozszerzone i jeszcze bardziej rozbudowane.
Pierwowzór pozwala³ na przejêcie kontroli nad jednym ze 140 narodów w okresie od 1997 roku i poprowadzenie go przez najbli¿sze lata do dobrobytu (lub upadku) zarówno w sferze ekonomicznej, jak te¿ i militarnej. W drugiej czê¶ci znacznej zmianie uleg³ sam pocz±tek rozgrywki – gracz nie staje siê jedynym panem i w³adc± narodu, ale konkretn± osobisto¶ci±, skupiaj±c± w swoich rêkach ograniczon± poniek±d w³adzê. Usprawniony zosta³ sam przebieg rozgrywki, który wcze¶niej nie zawsze reagowa³ wedle ogólnie pojêtych zasad logiki, doprowadzaj±c do czysto hipotetycznych konfliktów (np. atak Austrii na zajmuj±cy siê projektami broni masowego ra¿enia Irak). Równie¿ dodatkowo poszerzona zosta³a baza jednostek i systemów uzbrojenia, a wszystko po to, by lepiej oddaæ realia XXI wieku.
Ca³o¶æ zosta³a oparta na prawdziwych danych, odnotowanych przez odpowiednie ¶wiatowe s³u¿by statystyczne zarówno w sferze ekonomicznej, socjalnej jak i militarnej. Do dyspozycji graczy na ca³ym ¶wiecie oddano równie¿ tryb multiplayer, bêd±cy dodatkowym atutem, umo¿liwiaj±c tym samym rozgrywanie konfliktów opartych na rozgrywkach cz³owiek vs cz³owiek.
* Gra pozwala na kontrolowanie czterech aspektów ka¿dej spo³eczno¶ci: politycznego, ekonomicznego, militarnego oraz socjalnego. * Gracze sami sobie stawiaj± cele, osi±gaj±c je podczas gry. * Mo¿liwo¶æ prowadzenia rozrywki w czasie rzeczywistym oraz w turach (w zale¿no¶ci od indywidualnych upodobañ). * Dodatkowe modyfikacje (Mody) do³±czone do gry oraz mo¿liwo¶æ tworzenia nowych przez graczy.