http://i21.tinypic.com/j7ffnl.jpg Conan to, jak sama nazwa wskazuje, gra o przygodach legendarnego barbarzyńcy z Cimmerii – fantastycznego bohatera, stworzonego przez Roberta Howarda w latach trzydziestych XX wieku i znanego przede wszystkim z książek, filmów, komiksów etc. Mamy tu do czynienia z elektroniczno-rozrywkowym produktem, ukazującym dynamiczną akcję z perspektywy trzeciej osoby i traktującym głównie o walce z hordami rozmaitych przeciwników niczym w pozycjach z serii God of War, Ninja Gaiden i Genji. Niniejsze wirtualne perypetie słynnego Conana zostały przygotowane przez developerów z kalifornijskiego studia, którzy wcześniej przyłożyli rękę m.in. do Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects i Vampire: The Masquerade – Redemption. Docelowymi platformami sprzętowymi uczyniono konsole PlayStation 3 i Xbox 360 – obie gwarantują bardzo wysoki poziom oprawy audio-wizualnej.
Tytułowy bohater odwiedza wiele odmiennych lokacji, wśród których znajduje się chociażby dżungla, podziemia, a nawet pełnomorski statek. Dzielny barbarzyńca ma do wykonania dwadzieścia cztery zróżnicowane misje (np. uratowanie uwięzionych wieśniaków lub odnalezienie cennego artefaktu), które jednakże zawsze wiążą się z koniecznością zaszlachtowania licznych zastępów wrogów. Wśród tych ostatnich figurują zarówno kreatury, padające na ziemię zaledwie po kilku ciosach, jak i potężni bossowie w rodzaju ogromnej ośmiornicy. Conan ma do dyspozycji ponad sto rozmaitych ruchów defensywno-ofensywnych, których nie można jednak stosować schematycznie, ponieważ przeciwnicy potrafią z łatwością rozgryźć tanie sztuczki, dzięki zaawansowanej Sztucznej Inteligencji. W zależności od posiadanej broni (łącznie dostępnych jest dwadzieścia cztery – m.in. miecze, tarcze, topory itp.) zmienia się potencjał protagonisty w zakresie ataku i obrony. Natomiast wykonywanie odpowiednio długich kombinacji ciosów powoduje chwilowe uaktywnienie specjalnego szału bitewnego, podczas trwania którego potęga bohatera zauważalnie wzrasta.